Ads by Nuffnang

Wednesday, December 02, 2009

Tuala Wanita Diperbuat Daripada Kertas Buangan?











Bahan mentah bagi membuat kebanyakan tuala wanita yang ada di pasaran adalah kertas buangan dan pulpa kayu. Bahan-bahan ini kemudian melalui proses pelunturan menggunakan agen pelunturan berkasinogen dan agen fluoresen. Kertas buangan termasuklah kertas kitar semula, kotak dan pulpa kayu yang mungkin mengandungi pelbagai jenis bakteria dan kuman berbahaya. Bahan-bahan ini akan dilembutkan sebelum melalui proses pelunturan berklorin. dalam proses pelunturan ini, sejenis toksin yang dinamakan DIOKSIN terhasil.


Kesan ketoksidan dioksin sangat kuat. Ia dikatakan 130 kali lebih toksik berbanding Cyanide dan 900 kali lebih toksik daripada Arsenic. Ia dikategorikan sebagai penyebab kanser kelas pertama. Kajian membuktikan, walaupun Dioksin pada tahap rendah, ia mampu menyebabkan kanser payudara, kanser ovari, kanser usus, kemandulan, keguguran dan sakit puan yang lain.

Disini saya ingin berkongsi satu produk tuala wanita yang berkualiti. FC Bio Sanitary Pad. Mungkin ada dikalangan anda yang pernah dengar tentang produk ini atau pernah menggunakan produk ni. Maklumlah, produk ni sebenarnye dah lama berada di pasaran, sejak awal 2000-an lagi.


FC Bio Sanitary Pad diperkenalkan oleh AVAIL BEAUTY SDN.BHD (M). Ianya mengandungi pelbagai ramuan herba semulajadi dan permukaannya diperbuat daripada 100% kapas. Dengan penggunaan pad herba ini, ia membantu mengurangkan masalah-masalah yang biasa dihadapai wanita ketika datang haid.
  • Senggugut dan sakit-sakit badan
  • Masalah bau yang kurang menyenangkan
  • Kegatalan dan jangkitan faraj
  • Keputihan
  • Kitaran haid tidak teratur
  • Ruam dan masalah-masalah puan yang lain

H:Pantyliner RM 10 (20kpg)
B:Day Use pad RM 11 (10kpg)
M:Night Use pad RM 12 (10 kpg)

Produk ini boleh didapati di mana-mana farmasi atau kedai barangan herba. Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk ini atau ingin menempah, sila email saya di anessa87@hotmail.com

No comments:

Post a Comment